Regretatul aviator Gelu Frunza (51), care a sfarsit tragic intr-un accident in noaptea de sambata spre duminica, era un barbat activ, efervescent, care nu o singura data si-a dus pasiunea la limita imposibilului. Apropiatii sai au povestit pentru CANCAN.ro ca parca si-a simtit sfarsitul, in ultimele ore de viata fiind aproape de nerecunoscut!
Accident, betie sau incompetenta. In timp ce ancheta autoritatilor continua pentru a proba cauza tragediei petrecuta sambata noaptea, la Clinceni, cunoscutii il plang pe pilotul bucurestean. Reporterii cancan.ro au stat de vorba cu mai multi apropiati despre viata barbatului: un om pasionat de viata pe aripile vantului, mereu pe fuga, mereu gata sa mai sparga o bariera.
„Era un om cumsecade, zambea mereu, dar nu avea stare. De cat timp sunt eu aici l-am vazut mereu pe fuga”, isi aduce aminte unul dintre portarii din blocul din Piata Victoriei, unde Gelu avea biroul firmei de IT pe care o conducea. Gelu Vasile Frunza a fost fizician, informatician si instructor de zbor. El a absolvit Academia Romana de Aviatie in 2005 si a fost presedintele unei companii care antreneaza piloti pentru aparate usoare de zbor. Un om activ, care lucra foarte mult la firma personala, dar care nu a avut nicio secunda gandul decat la adevarata pasiune: zborul!
Exista mai multe teorii care sa explice nenorocirea. Fie experimentatul pilot era baut, fie faptul ca a zburat noaptea cu un avion de zi, fie chiar sa fie vina interventiei echipajului de pe ambulanta care nu a fost destul de prompta.
„Pur si simplu isi iubea munca, nu exista nimic care sa-l opreasca. Lucra mult, lucra foarte des noaptea. Cred ca era unul dintre cei mai buni piloti. Tin minte ca vorbeam des despre concursuri si reprezentatiile la care participa”, isi aduce aminte alt vecin.
Cu toate astea, potrivit portarului din blocul din Piata Victoriei, vineri, cu 24 de ore inainte sa moara, Gelu parea ciudat, cu un aspect fizic diferit, obosit, de parca ar fi simtit ceea ce avea sa se intample. „M-am uitat la el, arata ciudat, arata diferit si i-am spus: „Domnule, sa nu va recunosc, o sa va imbogatiti!” „As vrea eu sa ma imbogatesc”, mi-a raspuns el”, povesteste batranul blocului cu ochii umezi.
Aparatul de zbor pe care-l pilota barbatul de 51 de ani s-a prabusit in apropierea aerodromului de la Comana, sambata, la ora 22.30. Cu toate ca pilotul era unul foarte experimentat si cunoscut pentru pasiunea lui, avionul pe care acesta s-a incumetat sa-l zboare nu era proiectat pentru un zbor de noapte.
Mai mult decat atat, primele informatii arata ca acesta venea chiar de la o petrecere, o nunta din apropiere, de unde ar fi vrut chiar sa fure mireasa si sa o plimbe cu avionul. Aviatorul bucurestean era cunoscut pentru variile momente cand s-a jucat v-ati ascunselea cu moartea. In mai 2010, se afla la mansa unui avion Zephir 2000, cand el a fost nevoit sa tina aparatul in aer pret de doua ore, pentru a consuma combustibilul si a putea executa aterizarea fortata.
„Am aterizat cu bine, ma bucur ca nu a fost un accident, ci un incident. Aici nu aveam voie sa gresesc”, spunea Gelu Frunza atunci, la scurt timp dupa ce a aterizat. El mai avusese la activ un astfel de incident deasupra Carpatilor, cand i s-a oprit motorul.
In mai 2010, lui Frunza i s-a rupt roata avionului in timp ce-l instruia pe cursantul sau sa faca manevre tip „touch and go”, adica sa coboare pana aproape de sol, apoi sa ridice aparatul spre cer.
Asa il cunosteau si vecinii pe Gelu: de un curaj aproape inconstient, incercand mereu sa-si depaseasca limitele. „Imi povestea ca incidentul prin care a aterizat fortat a fost doar un test prin care singur a vrut sa treaca, un mod de a se antrena. Asta facea mereu, impingea limitele, se antrena pentru a fi cel mai bun!”, conchide un alt vecin de-al aviatorului.